Buy EVE Online time code 60 days game time! Sins of a solar empire - Taking gaming seriously - Blog.hr

Taking gaming seriously


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga 


EVE Online time code 60!

This blog has evolved into a bilingual log,
This causes me a lot of grief as my ENG articles cannot be graded on digg.hr and my CRO articles cant be graded on digg.com. Nevertheless I see no other option but to proceed in this manner.

In spite of that, I welcome this situation as an opportunity for me to brush up on my foreign language skills. Until I do, please bear in mind that ENG is my second language.

 13.07.2008., nedjelja

Sins of a solar empire


Nakon dužeg vremena provedenog u ne-igranju današnjih igri dogodilo se čudo, naišao sam na igrivu igru. Jasno, u periodu do toga igrao sam indy igre (independant igre) no njih ne računam iako bih jednom mogao napisati nešto i o njima (negdje u budućnosti).



Naime, današnje igre su (iz moje perspektive) dizajnirane tako da nude što manje sadržaja, što biva bufferirano s što više grind-a. Takve igre nude 1 min zabave na 120min grind-a, čisto iz tog razloga što nemam vremena koliko sam imao kao mlađi, jednostavno ne dolazi u obzir "stisnuti zube" i progurati kroz 120min grind-a da bih 1min uživao u sadržaju.

Kada doom sayeri govore o propasti PC gaminga, trebali bi se manje orijentirati na sveprisutnu piratiju (o tome u ovom tekstu), glupim igračima (sami su si ih takvima odgojili) ili drugim "nisam ja!" razloga, nego pogledati na što danas igre liče.

I tako dolazimo do jedne vrlo zanimljive igre, a to je Sins of a Solar Empire iliti "imala majka 2 sina, jedan igrao računalne igre, a drugi na vrijeme završio faks" kako bi se po naški reklo.

Kao prvo htio bih naglasiti da je igra u prvom kvartalu ove godine potukla sve ostale igre po prodavanosti unatoč tome što nema ugrađenu nikakvu metodu zaštite od neovlaštenog kopiranja i korištenja.
Gamasutra's list of best selling games this week sees Sins of a Solar Empire in the number one slot, beating out Call of Duty 4: Modern Warfare, and WoW: The Burning Crusade.   

Dečki su to postigli s razvojnim timom od samo nekoliko desetaka ljudi.
With under 50 employees, Stardock's product bested Activision/Blizzard, which has 3,000+ employees, and EA which has over 9,000. Developers of Sins of a Solar Empire, Canada's Ironclad Games, is a group of only nine programmers and designers who had formerly worked for the following: Sierra Studios, Take2 Interactive / Rockstar Games, Disney Interactive, TNT Television, The Cartoon Network, and Mattel.


Dok dizajneri loših igri histerično bacaju krivnju za slabu prodaju na pirate, Ironclad je napravio igru koju svi smiju "piratizirati" ali koja je svejedno postigla odlične rezultate prodaje. Možda je to stoga što je igra, za promjenu, DOBRA?!

Treba naglasiti i to da je nakon izlaska Age of Conan-a na tržište situacija stubokom promijenjena pa recentnija lista izgleda ovako;
1. Age of Conan: Hyborian Adventures
2. The Sims 2 Double Deluxe
3. Age of Conan: Hyborian Adventures CE
4. WoW: Battle Chest
5. The Sims 2 Kitchen & Bath Interior Design Stuff Expansion Pack
6. World of Warcraft
7. WoW: Burning Crusade Expansion Pack
8. The Sims 2 FreeTime Expansion Pack
9. Sim City 4 Deluxe
10. 15000 Games

Da vidimo, MMO, Sims, MMO, MMO, Sims, MMO, MMO, Sims, Sim igra....nije ni čudo da je takva suša na tržištu kad svi pokušavaju pobijediti WoW i Simse na "domaćem terenu" (tako da naprave igru "na istu foru"). Užas. Vidimo svojevrsnu pobjedu principa simplifikacije igri koje bi onda mogli igrati svi (ženski dio potrošačke baze u pogledu Sims-a, ali i WoW-a) i jasno modela skinerove kutije tj. stvaranja ovisnika koji daju puno (para), a traže tako malo (zadovoljni su s grind-om).

No, nečemo previše vremena gubiti na očajavanje nad stanjem u gaming industriji koju upropaštavaju razni forsirani deadline-ovi s kojima se developeri suočavaju i nad kojom suvereno vladaju marketinški stručnjaci umjesto osoba obučenih za dizajn zabavnog računalnog software-a, nego krenimo na samu kritiku igre.

Jasno, u ovom trenu mogla bi se riječ ili dvije reći i na temu razlike između pseudo-recenzije igara u današnjim časopisima i kritike (postoji razlika), no nečemo ni o tome.
Sins of a solar empire


Sinsi su 4x igra (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) u stilu Imperium Galactice i Space Empires-a. Prva i najbitnija promjena koju ćete primjetiti jest činjenica za Sins-i koketiraju s RTSom u mnogim elementima, tj. igra je svojevrsni spoj 4x-a i RTS-a.

U igri postoje 3 rase, no pošto ne postoji kampanja u kojoj biste ih upoznali evo tablice:

TEC
If I had to pick a race for a player to start with, I'd pick this one. They are pretty well-rounded.

Advantages:
-Great economy because of trade ports and trade port upgrades
-Good early-game ships
-Novalith cannon is one of the better superweapons in the game
-The Kol stands as one of the better capital ships and is a good flagship

Disadvantages:
-Late game, their ships have a hard time fighting the Advent and Vasari
-Their fighters and bombers aren't the best

Vasari
Advent are like the Protoss in SC; they are strong but fewer in numbers.

Advantages:
-Strong ships throughout the game
-Extreme mobility due to phase gates (allows their ships to jump between gates)
-Great late game military due to Returning Armada (gives you free reinforcements every few minutes)

Disadvantages:
-Economy isn't the greatest, especially early game
-Hard to deal with multiple fronts early game
-No single capital ship stands out as the best performer, I find many of them lackluster

Advent
Advent are a very support-based race; their units can be weak individually but make up for it by awesome supporting abilities.

Advantages:
-Decent economy
-Strong capital ships with powerful support abilities
-Specialized ships like the Guardian which REALLY boost the effectiveness of your entire fleet
-Best culture in the game
-Cheap ships

Disadvantages
-Ships are weak individually
-Superweapon is probably the worst, in my opinion
-Ships won't increase in strength as much when compared to Vasari late game, but their fleet as a whole is the strongest


Inovativno sučelje
Prva stvar koju sam primjetio jest novi tip sučelja (s lijeve strane ekrana). Na tom sučelju možete odjednom vidjeti sve jedinice, planete, građevine i događanja koja se događaju u vašem carstvu, a sve to objedinjeno na jednom mjestu na ekranu. Preglednost koju taj sustav daje (jednom kada se na njega naučite) je do sad neviđena. Neki drugi sustavi morali su ubaciti opciju "search" da bi igrač mogao naći na kojoj od 380 planeta se nalazi neki brod.
Takvo inovativno sučelje omogućava vam da podižete obranu u matičnom sustavu dok u isto vrijeme pratite borbu 4 sustava dalje (pri ćemu čak možete i mikroati pojedinim borbenim jedinicama).
Nadam se da više neće biti grandioznih strateških naslova u kojima vodimo u boj stotine jedinica bez ovakvog sučelja. Jednom kad me naviknete na nešto ovako dobrog, više nema nazad ;)
The line is drawn here, this far and no further!



Dizajn brodova i strategija borbe
Svaka rasa ima drugačiju "filozofiju" tj. drugačiji "štih" glede tech research tree-a ali i glede brodova koje posjeduju. U ovoj igri nema dizajna brodova u nekom klasičnom smislu (bilo estetskom bilo taktičkom), nego je "špreha" više nalik nekom RTS-u, svaki brod naime ima unaprijed određenu ulogu (u nečemu je dobar, a u nečemu je loš) i može mu se kupovati i mnoštvo dodatnih mogućnosti. Srećom pa nas igra nas ne tjera da na brodu crtamo detalje koji potom ne koriste nekoj praktičnoj svrsi na bojištu, cijela ta stvar s dizajnom brodova iz estetskih razloga je totalno promašena.

Tako naprimjer jedna od rasa posjeduje male i slabe fregate koje koriste dugometne rakete. Jasno njihova mana je da će ih jedinica koja radi dobar close range damage jednostavno decimirati. Radi se jasno o LRM frigatama koje morate štititi Flakovima kako ih ne bi netko decimirao. U mnogim stvarima vidi se očit utjecaj EVE Online-a i filozofije EVE svijeta na Sins-e. To je u redu, na kraju krajeva konačno smo dobili dobru igru.

Ranged stance
Ono što me u ražalostilo jest što je nemoguće raketnim fregaticama objasniti da stanu na jednom mjestu i zasipavaju prostor raketama. Kao prvo potrebno je isključiti automatsko grupiranje svih jedinica u jednu flotu. Sve jedinice po AI naputku ulaze u najveću flotu koja se nalazi u njihovoj blizini, a pritom ih i prate. Kao drugo potrebno je dati im posebno "stay" naredbu.



Na žalost može se dogoditi da im u domet dođu neprijatelji, a ne postoji opcija KEEP AT RANGE iliti RANGED STANCE.
Zapitam se je li bilo toliko komplicirano u igru dodati takvu opciju, koja danas više i nije osobito revolucionarna.
Općenito gledano borba se svodi na donošenje dobro sastavljene flote u sukob, kad jednom borba počne od mikromenađmenta ostaje manje-više samo upravljati liječenjem (određene jedinice mogu popravljati armor) i upravljati specijalnim mogućnostima koje imaju kapitalci. Sam položaj brodova na "mapi" izgleda ne igra neku ulogu - što je velika šteta. Nemojte misliti da je ovo svima loše, evo baš gledam citat s bug.hr foruma, kaže dečko;

Ja sam ga igrao, ali onog trenutka kada sam skužio da imaš heroje i da ti heroji imaju spelloe koje moraš ručno koristiti... bah. Nemam ja sto ruku i 500 prstiju da kao manijak lupam po tipkovnici.
Zato volim Total War: zadaš modus operandi i gledaš.:)
Strategija, a ne takička arkada.


Dečko smatra da ima više vještine (taktike) u slanju vojske u napad i gledanju televizije, nije ni čudo da su sve igre neigrive, kad developeri rade igre za te likove. Ja osobno ne volim "...i gledaš" igre. Ja "...i gledam" TV.

Navodno da su high damage brodovi napravljeni tako da moraju biti okrenuti prema svojoj meti da bi mogli damage raditi, stoga sam čuo da ih je moguće zeznuti s brodovima koji pucaju 360 stupnjeva oko sebe tako da ih se mikro manage-ira oko njega da mu ne budete u vidljivom kutu. To treba provjeriti.

Kapitalci
Igra omogućava gradnju preko 10 kapitalnih brodova koji se ponašaju poput junaka u Warcraft-u III, dakle pri ubijanju neprijatelja oni dobivaju experience bodove i prelaze nivoe, pri čemu im se mogu kupiti specijalni napadi. Još jedan element koji pokazuje kovergenciju 4x genre-a s RTS genre-om. Jako je lijepo vidjeti svoj "autocannon + teški oklop" battleship kako ore kroz neprijateljsku vojnu silu bez da gubi hit poene.

Ekonomija, razvoj, istraživanje novih tehnologija, diplomacija, špija
,
Igra je i u ovom segmentu pojednostavljena kako bi se dobilo na njenoj brzini u multiplayeru. Kao prvo za ikakav razvoj potrebno je kolonizirati što više planeta, no za to su potrebni određeni populacijski (civic) izumi koji se nalaze pod civic stablom.

Tehnološka stabla su vrlo dobro napravljena (svaka rasa ima drugačija
stabla i drugačije se i zovu) i dobro su balansirana. Užitak je otkriti kako neka opcija
funkcionira.



Postoje 4 stabla istraživanja, vojni, civilni i dodatno jedan koji diktira unit limit-om i količinom dobavljivih capital brodova te zadnji - za otkrivene artifakte.

Kako biste istraživali civilnu tehnologiju potrebno je izgraditi u orbiti planete najmanje 2 civilna laboratorija (spadaju pod civilne orbitalne građevine). Kada ih izgradite "otvaraju" vam se opcije istraživanja tehnologija vezanih za koloniziranje (i teraformiranje) drugih planeta ali i za povećanje efikasnosti samih rudnika iz kojih dobivate resurse. Resursi su; metal, novac i kristali (a uglavnom će vam faliti kristala).

Pirati, bez njih se ne može...
Zec se krije u finom balansiranju skupljanja resursa u odnosu na obrambenu moć koja vam je potrebna da se obranite od pirata. Pirati su u igri faktor X, njima je moguće platiti da napadnu drugu rasu i uglavnom morate biti u stanju ponuditi više mitarine od vaših neprijatelja, kako bi pirati napali njih umjesto vas.

Novac je jako bitan, jer novac je najbolji buffer na svijetu, što ga više imate, to više vlastite gluposti možete bufferirati ;)

Od "kriminalnih" radnji u igri imamo samo black market (razmjena resursa), pirate, a kroz određene tehnološke izume neke rase mogu ići i na kulturološku/ekonomsku pobjedu (neprijeteljske planete prijeđu same pod vašu kontrolu ukoliko je vaša kultura dominantna, a prije toga prolaze kroz stadij bunjenja i pobuna).

Od zanimljivih opcija koje sam do sad otkrio navest ću mogućnost da usporite susjednim planetama razvoj tehnologija i gradnju brodova, nadalje moguće je pasivno izazivati pobune kod neprijatelja kroz dominaciju nad tržištem, a određeni kapitalni brodovi imaju opciju embarga. Kada u sustav kojeg napadate parkirate takav brod, on "krade" resurse koji prolaze kroz taj sustav dok isti ne "presuši". Neki kapitalci donose vašu kulturu u neprijateljski sustav, a neki pak bombardiraju planete iz daljine. Strateške mogućnosti su ovdje vrlo široke.

Upravo radi toga, očekujem visoku igrivost u multiplayeru, ima mnogo mogućih situacija gdje neprijatelja možemo "na finjaka" otjerati u očaj baš kad je pomislio da mu dobro ide.

Špijuna i direktnih sabotaža kao u Imperium Galactici nema, a diplomacija je moguća ovisno o tome kakve je dispozicije neprijateljski AI, naime AI se ponaša prema određenom arhetipu, neki su agresivci, neki su graditelji, neki su bunkeraši, neki su sponzoruše itd. Ukoliko nađete nekog tko je tip za suradnju (ekonomska nacija, koja će vas na kraju zeznuti kroz dominaciju nad tržištem, kulturološka nacija koja će vas zeznuti na pobjedu pomoću kulture ili pak bunkeraš kojem nećete moći osvojiti teritorije nikad, pa ni tad) moguće je ući u savez. Dugoročno gledano na kraju ćete ih sve morati zgaziti ;)

Ista stvar je u svim drugim igrama, već dugi niz godina diplomacija je onaj set gumbi u igri za kojeg nitko ne zna jel su samo teaser ili zaista rade...naime koliko god vi dali para A.I.-u u igrama (Civilization, Imperium Galactica, Galactic Civilizations...itd.) ništa se ne dogodi, ajde u nekima se kao napiše da ste si sada dobri, no čim vam snaga flote padne na pola, eto vama vašeg prijatelja da vam uzme planete jer na njegovima je hladno i zmazano pa mu treba lebensraum-a.

Zadnja igra u kojoj je diplomacija imala smisla jest Alpha Centauri. Od tada na ovamo, isto je kao da je uopće nema, pa stoga nedostatak iste danas više nije neka mana. Osim toga, i u stvarnosti je isto, nema te diplomacije koja ikoga može spasiti od nekog vojno superiornijeg koji nešto od vas želi pa dolazi u grad blizu vas da traži oružja masovnog uništenja.

Planet management
je pojednostavljen i nema pregledavanja topologije površine planete niti "ground" okršaja kao u Imperium Galactici. Planete imaju određeni broj hit poena, koji kada padne na nulu čine planetu postaje mrtvom i pogodnom za re-koloniziranje.
Dakle, stvari su ovdje poprilično uopćene kako se ne bi dogodilo (kao u prijepomenutoj Imperium Galactici) da kad jednom imate preko 100 planeta na kojima je potrebno ručno postavljati zgrade igra postane prenaporna i prespora. Iako bih osobno volio vidjeti malo detaljniji model izgradnje planeta to ima svoju cijenu u trajanju igre, dakle, čak bih rekao da je ovako bolje.

Cijeli planet management dijeli se na planet improvements koji u krajnju ruku služe samo tome da možete oko planete izgraditi više orbitalnih postrojenja, i na orbitalna postrojenja.

Orbitalna postrojenja su naprimjer rafinerije, brodogradilišta, TV postaje za širenje kulture, trgovački centri za dominaciju nad tržišnom ekonomijom itd.

Interesantno je i to da je moguće postaviti orbitalne topove tako da podosta kvalitetno napune štetom napadače. Zanima me zašto Ironclad nije malo žešće igrao na ovu kartu pa ugradio neku vrstu mini-tower defence igre u proces branjenja planete.

Na primjer otkrio sam da orbitalni topovi koriste hull bonus kojeg koriste i brodove pa tako imaju veliki hull buffer, a repair stanice mogu popravljati hull ne samo brodova nego i topova. Kada ih nakrcam 15tak komada na warp in točku svog sustava, mogu nanjeti veliku nesreću neprijateljskoj floti jer oni uglavnom pokušavaju koncentrirati napad na jedan top, kojeg repair stanica liječi vrlo efikasno.

Artefakti
- istraživanjem planeta moguće je na nekoj od njih naći i neki "random" artifakt koji može stubokom promijeniti taktiku vaše igre, bilo da ga nađe suparnik bilo vi ;)

Ekonomski model više nalikuje nekom RTS-u nego klasičnoj 4X igri (zajedno s paušalnim troškovima održavanja velike vojske) što vam omogućava da se posvetiti borbama, a ne toliko hitnoj izgradnji poljskog zahoda na planeti jer se jednom od 780 biliona civila prisralo, a nije stigao na vrijeme, što je prouzročilo kaskadu događaja (leptir krilima prouzroči tajfun na drugom kraju planete) koji su kulminirali zbacivanjem vaše vlasti nad planetom.

Sada ono najmanje bitno; grafika i zvuk
Zahvaljujući sučelju moguće je na brzaka namjestiti izgradnju i istog treba uskočiti u borbu. Grafika je savršena, sami engine omogućava nevjerojatni zoom in i zoom out, a ni u jednom trenu (čak ni pri ekstremnom close-up pogledu) ne gube se detalji. Kada se nakon pobjede nad neprijateljskom flotom svi vaši brodovi poredaju oko planete, pa kad kameru podesite da gleda iz smjera planete, pa kad polete nuklearni projektili iz parkiranih brodova....pa zatim kamerom pratite dolazak projektila na površinu planete...pa zatim prekrasne eksplozije..ma predivno. Gotovo da vidite kako se negdje na drugom kraju svemira Obi Wan prima za bulkhead broda jer je u jednom trenu osjetio milione glasova kako plaču u boli i onda odjednom utihnu...

Zvuk nisam primjetio jer u svim tim igrama puštam na winampu trance ambijentale. Čudite se? Ja barem priznam pa mi se pola prašta ;P

Za kraj;

Smatram da je pri kritičkom osvrtu na neku igru najbitnije izraziti ono što nije dovoljno dobro u toj igri i što bi se moralo popraviti pa evo i popisa;

1) fali mi mogućnost korištenja mikro-taktike pri borbama, fale mi opcije ranged stance, close range stance, hit and run, evasive, alpha strike...defend capital, defend planet...igre koje ciljaju na masovne borbe trebaju imati sve ove opcije, mikro management je moguć samo kad je na bojnom polju manji broj različitih vrsta jedinica..ovako nekad dobijam dojam da mi je kapetan flote "Kaciga" iz Spaceballs-a i unatoč tome što smo brojčano nadmoćni, on će naći načina da izgubimo borbu.

2) AI se ne predaje ni kada je jasno da je izgubio, potrebno je razminirati svaku planetu što traje, a dosadno je...fali dakle opcija ubrzavanja vremena kao i A.I. koji si može priznati da nije išlo...

3) fali single player kampanja što je nedopustivo, kao prvo kako da upoznam specifičnosti svake rase bez kampanje? kao drugo zar je tako teško napraviti par popup ekrana s tekstom koji daje neki smisao besmislenom razaranju koje će usljediti? Sins-i radi ovog daju osjećaj kojeg imate kad na WC odete bez novina, ide sve to, ali nešto jednostavno fali.

4) fali mi mogućnost dizajniranja pretjeranih obrambenih stanica u svemiru koje zasjene moć jednog "Death Star"-a, jednostavno predobro je u tim igrama napraviti premoćnu obrambenu stanicu koja sama strga cijelu flotu brodovlja...

5) fali mi mogućnost mijenjanja mogućnosti kapitalnih brodova tipa Homeworld, jednostavno volim imati kapitalni brod koji radi baš onako kako ja volim (istu stvar volim i kod heroja, i ista stvar mi je falila i u Warcraft-u III)

6) tower defence mini igra bi savršeno sjela u ovu igru, ne razumijem kako se ja sjetim ovakvih stvari, a dizajneri igri ne....

7) sviđa mi se ideja kulturološke pobjede pa i ekonomske pobjede, no volio bih da sustav nije toliko transparentan za korisnika koliko je u Sins-ima, bilo bi krasno da kad već gradim trading stanicu ili pak TV stanicu da imam mogućnost iste unaprijeđivati nekim modulima i da se vidi kako turisti dock-aju i uživaju itd. kako kaže Sid Meier "sve je u detaljima". Pogledajte jednu Startopiu kako su oni fenomenalno odradili temu managementa nad svemirskim stanicama, pogledajte jednu independant igru "Outpost Kaloki" za više detalja o tome što pod tim mislim.

8) nedobog većeg zla da se netko jednom sjeti (a zasigurno se nebu dogodilo) da u igru ubaci makar pogled s bojnog mosta nekog kapitalnog broda, s potpunim doživljajem kapetana koji sjedi u sjedalici, žbukom koja pada s plafona po Uhurinom dekolteu i ekipe koja se panično drži za računalne konzole pri njihanju broda jer im sjedalice imaju kotačiće pa se boje da se ne otkoturaju van scene pri čemu bi kapetan opet mogao zauzeti centralnu ulogu i skinuti majcu da pokaže prsa. Zašto pobogu ne mogu gledati kroz ekran kako mi doljeću torpeda u glavu? S neiskorištenom snagom današnjih kućnih računala, gdje je problem?

9) i dalje smo u kategoriji nedobog većeg zla, zamislite sada da netko ugradi u ovakvu igru mogućnost letenja u bombarderima, da osobno dopratite bombe do neprijateljske krstarice pa u nekoj mini igri ciljanja tepih bombardirate krstaricu, i opet, grafički engine bi to itekako podnio, i s tako malim dodatkom igri igra bi dobila na igrivosti x1000. Uza sve to fali mi efekt shockwave-a, tj. volim vidjeti kako val eksplozije kapitalnog broda utječe ne njemu bliske brodove. Physics engine postoji ljudi moji, di je problem?
Ako tako što može napraviti jedna osoba sama u independant igri "The battle of Endor" onda zašto to ne mogu razvojni studiji s preko 30 zaposlenika?

Ako imate muda posvetiti malo vremena ovoj problematici, posjetite http://www.bruneras.com/fgames.htm i odigrajte Battle of Endor...

Battle of Cardassia (Star Trek mod) možete skinuti ovdje http://theforce.net/videogames/apps/ioc/IoC21_setup.exe, ovaj mod se instalira povrh Battle of Endor-a kojeg možete skinuti ovdje; http://download.theforce.net/games/starwars_thebattleofendor_v21.exe no nemojte ih instalirati u isti folder. Jasno, Battle of Cardassia izgleda bolje jer je novija.

10) i za kraj (još smo u nedobog kategoriji) zašto se još nije dogodila konvergencija Starfleet Command/EVE Online igri s Imperium Galactica/Sins igrama plus spoj s adrenalinskim mini-igrama?


Addendum:
Pošto je igra teška ko sam vrag u početku, evo i build ordera za TEC rasu koji bi vam trebao pomoći da makar malo igrate scenarije:

Tec Build (additional build, + heavy modifications)


Build 1:
Standard 1v1 (non rush) build on small-medium map:
1. Buy 2 units of crystal
2. Upgrade home planet
3. 1 Worker on Cap ship, 1 worker on crystal
4. Build 2 scout frigates, scout
5. Start Mazra or Kol (either works fine) when cap ship fac finishes
6. Start 2 metal extractors
7. Build colony ship
8. Take nearby asteroid (all maps have 1 nearby asteroid)
9. While taking asteroid, scuttle capital ship factory
10. Build 1 military lab
11. Finish the asteroid, colonize it, upgrade so you don't bleed cash
12. Mine all asteroids, and add 2nd military lab
13. Research lrms, start producing
14. Asteroid #2 should be cleared and ready for taking (there's almost
always a second asteroid, if not, find a lightly defended terran or
desert)
15. Take asteroid 2, build it up as before
16. You should be popped out now on LRMs, start research on flaks.
17. Your scouts should see opponent enemy composition. You have 3 colonies,
you can decide whether to take more or contest neutral extractors (I
usually do neutrals)
18. Start research on popultion upgrade
19. Whichever colony is CLOSEST to opponent, should build at least 2 frigates factories
20. Depending on opponent unit composition, start production on Flaks and LRMs
21. Your capital should be 4 or 5 now, continue pressuring


Community
Počele su izlaziti razno razne modifikacije za igru, od community mapa pa sve do totalnih konverzija igre. Jedva čekam Star Trek totalnu konverziju iako je izvjesnije da će namjesto toga izaći "Sex and the city" konverzija. Najpopularniji mod je mod koji čini kapitalne brodove mnogo mnogo jačima i koji im dodaje više nivoa razvoja (izgleda da i drugi ljude vole iste stvari kao i ja), možete ga skinuti na idućem linku; http://www.wincustomize.com/download





Eto, to je to. Vidite, OVO je kvalitetna kritika jedne igre. Kroz ovakvu kritiku moguće je dobiti puno bolji osjećaj za to kakva je ovo igra. ;)

Vidimo se u multiplayeru (btw. čuo sam da je Vasari rasa IMBA i FoTM u patch-u 1.05).



- 09:39 - Komentari (0) - Isprintaj - #